HSY Brändikäsikirja

Tiedot

Julkaisija:
Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
Tekijät: HSY:n viestintä- ja neuvontayksikkö
Päivämäärä:
11.12.2020
Julkaisun nimi:
HSY Brändikäsikirja
Kieli: fi
Sivuja: 4
Yhteystiedot:
Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
PL 100
00066 HSY
puhelin 09 156 11
faksi 09 1561 2011
www.hsy.fi

Brändin lähtökohdat

Strategiset päämäärät

HSY haluaa tulla tunnetuksi siitä, että se tekee kaikkensa, jotta kiertotaloudesta tulisi maksimaalisesti totta. Jotta tämä onnistuu, siihen tarvitaan fiksuja valintoja kaikilta – asukkailta, yrityksiltä, kunnilta. Siksi HSY:n on houkuteltava ihmiset mukaan tekemään yhdessä kestävä huominen!

HSY viestii aina ihmisten, ei oman organisaation näkökulmasta. Toisaalta kaikki viestintä tapahtuu yhteisen HSY-näkyvyyden kautta, ei erillisissä siiloissa. Näin brändiin saadaan pumpattua arkisia toimintoja suurempaa merkitystä, johon ihmiset haluavat sitoutua.

Arvot

HSY:n arvot ohjaavat myös brändin tapaa olla olemassa. Viestinnässä arvot näkyvät konkreettisesti näin:

Vastuullisuus

HSY ei toteuta vain perustehtäviään, vaan sen toiminnassa näkyy ja kuuluu kunnianhimoinen tavoite tehdä kiertotaloudesta maksimaalisesti totta. HSY on aktiivinen osa yhteisöä ja osoittaa teoillaan olevansa ihmisiä ja maailmaa varten.

Avoimuus

HSY ei salaile, vaan ottaa ihmiset avosylin mukaan tarinaansa. HSY uskaltaa olla mieltä, käydä vuoropuhelua ja jakaa avoimesti tietoa. HSY kertoo asioista ennakkoon ja matkan varrella, ei vasta sitten, kun kaikki on valmista.

Palveluhenkisyys

HSY puhuu aina ihmisten, ei organisaationsa kautta. Viestinnässä korostuu, että HSY haluaa tehdä fiksut valinnat mahdollisimman helpoiksi kaikille. Ihmisten ei tarvitse liikaa murehtia – kun ihminen tekee osansa, HSY hoitaa loput.

Yhteistyö

HSY:n työn edellytys ja vahvuus on yhteistyö, sekä sisäisesti että omistajien, yhteistyökumppanien ja asukkaiden kanssa. Strategia 2030 tähtää yhdessä kestävään huomiseen!