eSortin toimitusehdot

Tiedot

Julkaisija:
Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
Tekijät: Meeri Alin
Päivämäärä:
20.12.2021
Julkaisun nimi:
eSortin toimitusehdot
Kieli: fi
Yhteystiedot:
Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
PL 100
00066 HSY
puhelin 09 156 11
faksi 09 1561 2011
www.hsy.fi

eSortin toimitusehdot

1. Yleistä eSortti-verkkokaupasta

Näitä toimitusehtoja sovelletaan Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän (HSY, y-tunnus 2274241-9) verkkokaupassa (eSortti) asiakkaille myymiin jätehuoltopalveluihin. Asiakas voi olla yritys tai kotitalous. eSortissa asioivan henkilön tulee olla täysi-ikäinen. Verkkokaupan palveluita ei myydä Suomen rajojen ulkopuolelle. eSortti-verkkokaupassa myytävät palvelut ovat käytettävissä Kivikon, Konalan, Ruskeasannan, Jorvaksen ja Ämmässuon Sortti-asemilla. Lisäksi eSortti-verkkokaupassa myytävät palvelut ovat käytettävissä kotitalouksille Koivukylän Sortti-pienasemalla, jossa otamme vastaan vain tiettyjä jätelajeja ja kuorman koko on rajattu.

eSortti-verkkokaupan käyttäminen edellyttää yritysasiakkailta tunnistautumista ja kirjautumista eSorttiin ja voimassa olevaa sopimusta Sortti-asemien ja vaarallisen jätteen jätehuoltopalveluista. Yritysasiakkailla maksutapana on verkkomaksu tai lasku.

Kotitalousasiakkaiden on mahdollista maksaa jätteet verkkokaupassa ilman tunnistautumista ja kirjautumista eSorttiin maksaen jätteet verkkomaksulla. Tunnistautumalla ja kirjautumalla eSorttiin ja voimassa olevalla Sortti-korttisopimuksella kotitalousasiakkaat voivat valita maksutavaksi myös laskun.

HSY:n verkkokaupan palveluiden tuottamisesta vastaa HSY.

HSY ei takaa verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa. Palvelussa saattaa esiintyä katkoja esimerkiksi laitteiston huolto- tai ylläpitotoimenpiteiden vuoksi. HSY ei vastaa verkkokaupan käyttöön liittyvistä vahingoista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.

HSY:llä on oikeus muuttaa näitä toimitusehtoja julkaisemalla päivitetyt toimitusehdot verkkokaupan sivuilla. Asiakkaan tulee tutustua kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen tekemistä.

Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että asiakas noudattaa verkkokaupan toimitusehtoja, täyttää niiden mukaiset vaatimukset ja antaa itseään koskevat tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti. Asiakkaan tulee korjata itseään koskevat virheelliset tiedot viivytyksettä.

Asiakkaan tulee säilyttää tilausvahvistusta ja siinä olevia tietoja siten, että ne eivät joudu ulkopuolisten haltuun. HSY ei vastaa siitä, jos tietojen virheellisyyden vuoksi asiakas ei saa tilaustaan, tilaus- tai toimitusvahvistusta tai muita asiakirjoja.

2. Tilaaminen ja tilausvahvistus

Palvelut tilataan internetin välityksellä osoitteesta eSortti.hsy.fi. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

HSY lähettää verkkokaupan kautta sähköpostitse kaikista tilauksista automaattisen tilausvahvistuksen, jossa tai jonka liitteessä on tilausta koskevat olennaiset tiedot, kuten:

  • tapahtumatunniste (QR-koodi)
  • tilauksen sisältö
  • tilauksen hinta
  • toiminta- ja lajitteluohjeet Sortti-asemalla toimimista varten

Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää, että asiakas on antanut oikean ja toimivan sähköpostiosoitteen tilauksen yhteydessä. Asiakas on vastuussa oikean sähköpostiosoitteen antamisesta. Puhelinnumeron ja ajoneuvon rekisterinumeron antaminen tilauksen yhteydessä on valinnaista. Puhelinnumeron antamalla HSY lähettää sähköpostin lisäksi tekstiviestillä linkin kuittiin ja tapahtumatunnisteeseen. Rekisterinumeron antamalla asiakkaan ajoneuvo pyritään tunnistamaan rekisterintunnistuskameralla Sortti-asemalle saapuessaan, jolloin tapahtuma lunastetaan automaattisesti ja puomi avautuu asiakkaalle.

Vastaanotettuaan tilausvahvistuksen asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistus vastaa tilausta. Mikäli tilausvahvistus ei vastaa tilausta, tulee asiakkaan reklamoida virheestä toimitusehtojen kohdan 7 mukaisesti.

Asiakkaan verkkokaupassa antamat tiedot tallennetaan HSY:n tietojärjestelmiin ja niitä käytetään ainoastaan kyseiseen tilaukseen liittyvissä asioissa (mm. tilausvahvistuksen toimittaminen asiakkaalle). Tilaus tehdään ilman rekisteröitymistä HSY:n asiakkaaksi. Tietojärjestelmiä koskevat rekisteriselosteet ovat nähtävillä HSY:n kotisivuilla osoitteessa www.hsy.fi.

3. Hinnat ja arvonlisävero

Verkkokaupasta tehdyissä tilauksissa voimassa oleva hinta on se, joka on mainittuna verkkokaupan hinnastossa tilaushetkellä. Verkkokaupan hinnat määräytyvät kulloinkin voimassa olevan HSY:n hinnaston perusteella. HSY pidättää oikeuden hintojen ja kulujen muutoksiin sekä hintojen korjaukseen, mikäli hinta on ilmoitettu virheellisesti teknisestä syystä. Kaikki hinnat on merkitty euroina (EUR).

Verkkokaupassa näkyvät hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron.

4. Toimitus

Asiakas tuo etukäteen verkkokaupassa maksamansa jätteen sille Sortti-asemalle, jonka hän on tilauksen yhteydessä valinnut. Jätteet tulee tuoda kyseiselle Sortti-asemalle sen aukioloaikoina. Sortti-asemien aukioloajat löytyvät osoitteesta hsy.fi/jatteet-ja-kierratys/sortti-asemat.

Jäte tulee toimittaa Sortti-asemalle 30 päivän kuluessa tilausvahvistuksen saamisesta. Asiakkaalla tulee olla sähköpostitse tilausvahvistuksen yhteydessä toimitettu tapahtumatunniste (QR-koodi) jätteitä tuodessaan. Tapahtumatunniste on kertakäyttöinen ja voimassa kolmekymmentä (30) vuorokautta ostohetkestä. Tapahtumatunniste näytetään asemalla tunnistautumispäätteelle. Tunnistautumispääte tunnistaa koodin ja avaa puomin, jolloin asiakas pääsee Sortti-asemalla lajittelemaan jätteet oikeille jätelavoille. Ostettu jätteen vastaanottopalvelu katsotaan kokonaan suoritetuksi, kun asiakas on näyttänyt koodin tunnistautumispäätteellä. Kaikki tilauksella ilmoitetut jätteet on tuotava asemalle yhdellä tuontikerralla.

HSY:llä on oikeus perua toimitus, mikäli asiakkaan tilaamaa palvelua ei ole mahdollista toteuttaa ylivoimaisen esteen (sopimusehto 9) johdosta.

5. Muut ehdot

Asiakas sitoutuu tuomaan Sortti-asemalle vain asemalla vastaanotettavia jätelajeja. Vastaanotettavat jätelajit on mainittu eSortin hinnastossa sekä HSY:n verkkosivuilla. Asiakas sitoutuu lajittelemaan tuomansa jätteen tilausvahvistuksessa olevien lajitteluohjeiden, asemalla olevien opasteiden sekä henkilökunnan antamien ohjeiden mukaisesti. Asiakas vastaa kuorman ohjeiden mukaisesta purkamisesta ja liikennöintiohjeiden mukaisesta ajamisesta. HSY:llä on oikeus veloittaa asiakkaalta tämän virheellisestä toiminnasta HSY:lle aiheutuneet ylimääräiset kustannukset HSY:n kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

Mikäli asiakas tuo Sortti-asemalla muuta tai enemmän jätettä, kuin verkkokaupassa on ilmoittanut ja maksanut, sitoutuu asiakas ilmoittamaan kyseisestä jätettä tuodessaan niiden jätelajit ja -määrät ja maksamaan niistä Sortti-asemien hinnaston mukaisen vastaanottomaksun asemalla jätteen tuonnin yhteydessä.

6. Peruuttamisoikeus

Asiakkaalla on 14 päivän ajan oikeus peruuttaa tilaamansa palvelu syytä ilmoittamatta. Palveluiden peruuttamisaika lasketaan tilausvahvistuksen saamisesta.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ilmoitettava sopimuksen peruuttamisesta yksiselitteisellä tavalla. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että asiakas lähettää ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen 14 vrk:n määräajan päättymistä. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla verkkokauppa@hsy.fi. Sähköpostiin on liitettävä seuraavat tiedot: tilausvaiheessa annettu sähköpostiosoite ja puhelinnumero, tilaajan nimi ja osoite, maksajan pankkitilinumero sekä kopio tilausvahvistuksesta.

Asiakkaan peruuttaessa sopimuksen HSY palauttaa asiakkaalle kaikki saamansa peruttuun toimitukseen liittyneet suoritukset viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. HSY suorittaa palautuksen samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäistä tilausta tehdessään. Asiakkaalle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Palvelulla ei ole peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu.

7. Reklamaatiot

Asiakas on velvollinen esittämään tilausvahvistuksen tai kuitin reklamoidessaan palvelun virheestä. Reklamaatio tulee tehdä kirjallisesti 14 päivän kuluessa jätteen toimittamisesta tai tilausvahvistuksen saamisesta. Reklamaation voi osoittaa HSY:n asiakaspalveluun osoitteessa www.hsy.fi/palaute.

8. Maksutavat

Palvelut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa on käytössä Paytrailin palvelu, jonka kautta asiakkaat voivat maksaa tilauksen käyttämällä eri pankkien verkkopalveluita. Maksaminen edellyttää, että asiakkaalla on käytössään verkkopankkitunnukset. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla:

  • Verkkomaksu: Aktia, Handelsbanken, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Säästöpankit, Danske Bank, Nordea, OP, S-pankki, Ålandsbanken
  • Korttimaksut: MasterCard debit, Visa debit, MasterCard Credit, Visa Credit
  • MobilePay.

Maksaminen tapahtuu suojatulla yhteydellä Paytrailin sivuston kautta. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytraililla on maksulaitoksen toimilupa. Tilaustiedot lähetetään maksuvälittäjälle aina suojattua internetyhteyttä käyttäen.

Verkkomaksuihin liittyvissä asioissa auttaa Paytrail Oyj:n asiakaspalvelu, mikä on auki kuluttajille päivittäin ympäri vuorokauden:

020 718 1830

Tilaukseen, toimitukseen tai palautukseen liittyvissä asioissa palvelee HSY:n tuki sähköpostitse verkkokauppa@hsy.fi.

9. Ylivoimainen este

HSY ei vastaa tilauksen toimituksen estymisestä, vaikeutumisesta tai myöhästymisestä johtuen vaikutusmahdollisuuksiensa ulkopuolella olevasta seikasta. HSY ei ole velvollinen toimittamaan palvelua eikä vastaa asiakkaalle mahdollisesti aiheutuneista vahingoista, jos palvelun toimittaminen estyy tai kohtuuttomasti hankaloituu ylivoimaisen esteen (force majeure) vuoksi. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. lakko tai työtaistelu, poikkeustila, laaja häiriö tietoliikenne- tai sähköverkoissa, luonnonmullistus, terrori-isku, viranomaisen pakkotoimi, muu oikeustoimi tai muut poikkeukselliset tilanteet.

10. Asiakasviestintä

HSY voi lähettää asiakkailleen tilaukseen liittyviä asiakaspalveluviestejä sähköpostiin ja puhelimeen. HSY ei käytä asiakkaan tietoja markkinointiin.

11. Muut ehdot

HSY ei vastaa asiakkaalle palvelun viivästymisen tai virheen mahdollisesti aiheuttamista välillisistä vahingoista.

HSY:n ja asiakkaan välisessä sopimuksessa noudatetaan Suomen lakia. Mahdolliset riita-asiat ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.

12. Yhteystiedot

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä

PL 100

00066 HSY

Ilmalantori 1, Helsinki

Y-tunnus 2274241-9

puh. 09 15611

www.hsy.fi ja eSortti.hsy.fi

Sortti-asemien käyntiosoitteet:

  • Kivikon Sortti-asema: Kivikonlaita 5, 00940 Helsinki.
  • Konalan Sortti-asema: Betonitie 3, 00390 Helsinki
  • Ruskeasannan Sortti-asema: Klemmintie 7, 01390 Vantaa
  • Jorvaksen Sortti-asema: Jorvaksentie 10, Kirkkonummi
  • Ämmässuon Sortti-asema: Ämmässuontie 8, 02820 Espoo
  • Sortti-pienasema kotitalouksille:

Koivukylän Sortti-pienasema: Hosantie 2, 01360 Vantaa

1. Yleistä eSortti-verkkokaupasta

Näitä toimitusehtoja sovelletaan Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän (HSY, y-tunnus 2274241-9) verkkokaupassa (eSortti) asiakkaille myymiin jätehuoltopalveluihin. Asiakas voi olla yritys tai kotitalous. eSortissa asioivan henkilön tulee olla täysi-ikäinen. Verkkokaupan palveluita ei myydä Suomen rajojen ulkopuolelle. eSortti-verkkokaupassa myytävät palvelut ovat käytettävissä Kivikon, Konalan, Ruskeasannan, Jorvaksen ja Ämmässuon Sortti-asemilla. Lisäksi eSortti-verkkokaupassa myytävät palvelut ovat käytettävissä kotitalouksille Koivukylän Sortti-pienasemalla, jossa otamme vastaan vain tiettyjä jätelajeja ja kuorman koko on rajattu.

eSortti-verkkokaupan käyttäminen edellyttää yritysasiakkailta tunnistautumista ja kirjautumista eSorttiin ja voimassa olevaa sopimusta Sortti-asemien ja vaarallisen jätteen jätehuoltopalveluista. Yritysasiakkailla maksutapana on verkkomaksu tai lasku.

Kotitalousasiakkaiden on mahdollista maksaa jätteet verkkokaupassa ilman tunnistautumista ja kirjautumista eSorttiin maksaen jätteet verkkomaksulla. Tunnistautumalla ja kirjautumalla eSorttiin ja voimassa olevalla Sortti-korttisopimuksella kotitalousasiakkaat voivat valita maksutavaksi myös laskun.

HSY:n verkkokaupan palveluiden tuottamisesta vastaa HSY.

HSY ei takaa verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa. Palvelussa saattaa esiintyä katkoja esimerkiksi laitteiston huolto- tai ylläpitotoimenpiteiden vuoksi. HSY ei vastaa verkkokaupan käyttöön liittyvistä vahingoista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.

HSY:llä on oikeus muuttaa näitä toimitusehtoja julkaisemalla päivitetyt toimitusehdot verkkokaupan sivuilla. Asiakkaan tulee tutustua kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen tekemistä.

Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että asiakas noudattaa verkkokaupan toimitusehtoja, täyttää niiden mukaiset vaatimukset ja antaa itseään koskevat tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti. Asiakkaan tulee korjata itseään koskevat virheelliset tiedot viivytyksettä.

Asiakkaan tulee säilyttää tilausvahvistusta ja siinä olevia tietoja siten, että ne eivät joudu ulkopuolisten haltuun. HSY ei vastaa siitä, jos tietojen virheellisyyden vuoksi asiakas ei saa tilaustaan, tilaus- tai toimitusvahvistusta tai muita asiakirjoja.

2. Tilaaminen ja tilausvahvistus

Palvelut tilataan internetin välityksellä osoitteesta eSortti.hsy.fi. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

HSY lähettää verkkokaupan kautta sähköpostitse kaikista tilauksista automaattisen tilausvahvistuksen, jossa tai jonka liitteessä on tilausta koskevat olennaiset tiedot, kuten:

  • tapahtumatunniste (QR-koodi)
  • tilauksen sisältö
  • tilauksen hinta
  • toiminta- ja lajitteluohjeet Sortti-asemalla toimimista varten

Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää, että asiakas on antanut oikean ja toimivan sähköpostiosoitteen tilauksen yhteydessä. Asiakas on vastuussa oikean sähköpostiosoitteen antamisesta. Puhelinnumeron ja ajoneuvon rekisterinumeron antaminen tilauksen yhteydessä on valinnaista. Puhelinnumeron antamalla HSY lähettää sähköpostin lisäksi tekstiviestillä linkin kuittiin ja tapahtumatunnisteeseen. Rekisterinumeron antamalla asiakkaan ajoneuvo pyritään tunnistamaan rekisterintunnistuskameralla Sortti-asemalle saapuessaan, jolloin tapahtuma lunastetaan automaattisesti ja puomi avautuu asiakkaalle.

Vastaanotettuaan tilausvahvistuksen asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistus vastaa tilausta. Mikäli tilausvahvistus ei vastaa tilausta, tulee asiakkaan reklamoida virheestä toimitusehtojen kohdan 7 mukaisesti.

Asiakkaan verkkokaupassa antamat tiedot tallennetaan HSY:n tietojärjestelmiin ja niitä käytetään ainoastaan kyseiseen tilaukseen liittyvissä asioissa (mm. tilausvahvistuksen toimittaminen asiakkaalle). Tilaus tehdään ilman rekisteröitymistä HSY:n asiakkaaksi. Tietojärjestelmiä koskevat rekisteriselosteet ovat nähtävillä HSY:n kotisivuilla osoitteessa www.hsy.fi.

3. Hinnat ja arvonlisävero

Verkkokaupasta tehdyissä tilauksissa voimassa oleva hinta on se, joka on mainittuna verkkokaupan hinnastossa tilaushetkellä. Verkkokaupan hinnat määräytyvät kulloinkin voimassa olevan HSY:n hinnaston perusteella. HSY pidättää oikeuden hintojen ja kulujen muutoksiin sekä hintojen korjaukseen, mikäli hinta on ilmoitettu virheellisesti teknisestä syystä. Kaikki hinnat on merkitty euroina (EUR).

Verkkokaupassa näkyvät hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron.

4. Toimitus

Asiakas tuo etukäteen verkkokaupassa maksamansa jätteen sille Sortti-asemalle, jonka hän on tilauksen yhteydessä valinnut. Jätteet tulee tuoda kyseiselle Sortti-asemalle sen aukioloaikoina. Sortti-asemien aukioloajat löytyvät osoitteesta hsy.fi/jatteet-ja-kierratys/sortti-asemat.

Jäte tulee toimittaa Sortti-asemalle 30 päivän kuluessa tilausvahvistuksen saamisesta. Asiakkaalla tulee olla sähköpostitse tilausvahvistuksen yhteydessä toimitettu tapahtumatunniste (QR-koodi) jätteitä tuodessaan. Tapahtumatunniste on kertakäyttöinen ja voimassa kolmekymmentä (30) vuorokautta ostohetkestä. Tapahtumatunniste näytetään asemalla tunnistautumispäätteelle. Tunnistautumispääte tunnistaa koodin ja avaa puomin, jolloin asiakas pääsee Sortti-asemalla lajittelemaan jätteet oikeille jätelavoille. Ostettu jätteen vastaanottopalvelu katsotaan kokonaan suoritetuksi, kun asiakas on näyttänyt koodin tunnistautumispäätteellä. Kaikki tilauksella ilmoitetut jätteet on tuotava asemalle yhdellä tuontikerralla.

HSY:llä on oikeus perua toimitus, mikäli asiakkaan tilaamaa palvelua ei ole mahdollista toteuttaa ylivoimaisen esteen (sopimusehto 9) johdosta.

5. Muut ehdot

Asiakas sitoutuu tuomaan Sortti-asemalle vain asemalla vastaanotettavia jätelajeja. Vastaanotettavat jätelajit on mainittu eSortin hinnastossa sekä HSY:n verkkosivuilla. Asiakas sitoutuu lajittelemaan tuomansa jätteen tilausvahvistuksessa olevien lajitteluohjeiden, asemalla olevien opasteiden sekä henkilökunnan antamien ohjeiden mukaisesti. Asiakas vastaa kuorman ohjeiden mukaisesta purkamisesta ja liikennöintiohjeiden mukaisesta ajamisesta. HSY:llä on oikeus veloittaa asiakkaalta tämän virheellisestä toiminnasta HSY:lle aiheutuneet ylimääräiset kustannukset HSY:n kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

Mikäli asiakas tuo Sortti-asemalla muuta tai enemmän jätettä, kuin verkkokaupassa on ilmoittanut ja maksanut, sitoutuu asiakas ilmoittamaan kyseisestä jätettä tuodessaan niiden jätelajit ja -määrät ja maksamaan niistä Sortti-asemien hinnaston mukaisen vastaanottomaksun asemalla jätteen tuonnin yhteydessä.

6. Peruuttamisoikeus

Asiakkaalla on 14 päivän ajan oikeus peruuttaa tilaamansa palvelu syytä ilmoittamatta. Palveluiden peruuttamisaika lasketaan tilausvahvistuksen saamisesta.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ilmoitettava sopimuksen peruuttamisesta yksiselitteisellä tavalla. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että asiakas lähettää ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen 14 vrk:n määräajan päättymistä. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla verkkokauppa@hsy.fi. Sähköpostiin on liitettävä seuraavat tiedot: tilausvaiheessa annettu sähköpostiosoite ja puhelinnumero, tilaajan nimi ja osoite, maksajan pankkitilinumero sekä kopio tilausvahvistuksesta.

Asiakkaan peruuttaessa sopimuksen HSY palauttaa asiakkaalle kaikki saamansa peruttuun toimitukseen liittyneet suoritukset viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. HSY suorittaa palautuksen samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäistä tilausta tehdessään. Asiakkaalle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Palvelulla ei ole peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu.

7. Reklamaatiot

Asiakas on velvollinen esittämään tilausvahvistuksen tai kuitin reklamoidessaan palvelun virheestä. Reklamaatio tulee tehdä kirjallisesti 14 päivän kuluessa jätteen toimittamisesta tai tilausvahvistuksen saamisesta. Reklamaation voi osoittaa HSY:n asiakaspalveluun osoitteessa www.hsy.fi/palaute.

8. Maksutavat

Palvelut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa on käytössä Paytrailin palvelu, jonka kautta asiakkaat voivat maksaa tilauksen käyttämällä eri pankkien verkkopalveluita. Maksaminen edellyttää, että asiakkaalla on käytössään verkkopankkitunnukset. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla:

  • Verkkomaksu: Aktia, Handelsbanken, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Säästöpankit, Danske Bank, Nordea, OP, S-pankki, Ålandsbanken
  • Korttimaksut: MasterCard debit, Visa debit, MasterCard Credit, Visa Credit
  • MobilePay.

Maksaminen tapahtuu suojatulla yhteydellä Paytrailin sivuston kautta. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytraililla on maksulaitoksen toimilupa. Tilaustiedot lähetetään maksuvälittäjälle aina suojattua internetyhteyttä käyttäen.

Verkkomaksuihin liittyvissä asioissa auttaa Paytrail Oyj:n asiakaspalvelu, mikä on auki kuluttajille päivittäin ympäri vuorokauden:

020 718 1830

Tilaukseen, toimitukseen tai palautukseen liittyvissä asioissa palvelee HSY:n tuki sähköpostitse verkkokauppa@hsy.fi.

9. Ylivoimainen este

HSY ei vastaa tilauksen toimituksen estymisestä, vaikeutumisesta tai myöhästymisestä johtuen vaikutusmahdollisuuksiensa ulkopuolella olevasta seikasta. HSY ei ole velvollinen toimittamaan palvelua eikä vastaa asiakkaalle mahdollisesti aiheutuneista vahingoista, jos palvelun toimittaminen estyy tai kohtuuttomasti hankaloituu ylivoimaisen esteen (force majeure) vuoksi. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. lakko tai työtaistelu, poikkeustila, laaja häiriö tietoliikenne- tai sähköverkoissa, luonnonmullistus, terrori-isku, viranomaisen pakkotoimi, muu oikeustoimi tai muut poikkeukselliset tilanteet.

10. Asiakasviestintä

HSY voi lähettää asiakkailleen tilaukseen liittyviä asiakaspalveluviestejä sähköpostiin ja puhelimeen. HSY ei käytä asiakkaan tietoja markkinointiin.

11. Muut ehdot

HSY ei vastaa asiakkaalle palvelun viivästymisen tai virheen mahdollisesti aiheuttamista välillisistä vahingoista.

HSY:n ja asiakkaan välisessä sopimuksessa noudatetaan Suomen lakia. Mahdolliset riita-asiat ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.

12. Yhteystiedot

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä

PL 100

00066 HSY

Ilmalantori 1, Helsinki

Y-tunnus 2274241-9

puh. 09 15611

www.hsy.fi ja eSortti.hsy.fi

Sortti-asemien käyntiosoitteet:

  • Kivikon Sortti-asema: Kivikonlaita 5, 00940 Helsinki.
  • Konalan Sortti-asema: Betonitie 3, 00390 Helsinki
  • Ruskeasannan Sortti-asema: Klemmintie 7, 01390 Vantaa
  • Jorvaksen Sortti-asema: Jorvaksentie 10, Kirkkonummi
  • Ämmässuon Sortti-asema: Ämmässuontie 8, 02820 Espoo
  • Sortti-pienasema kotitalouksille:

Koivukylän Sortti-pienasema: Hosantie 2, 01360 Vantaa